Les dades publicades a l'Estudi Cisneros sobre Assetjament Escolar, són realment alarmants i ens porten a actuar. Jo ho faig a través de l'Educació Emocional, dels contes i de les metàfores.

M'afegeixo al mapa d'actius PDA (Prevenció, Detecció, Actuació) Bullying, des de la Prevenció i la Sensibilització amb les següents propostes que trobareu detallades en el meu dossier d'activitats:
TALLER EL TRIANGLE DEL FOC

Partint de la metàfora que ofereix el triangle del foc, que utilitzen els bombers per tal de prevenir i extingir incendis, a partir de la interacció entre font de calor, combustible i oxigen, descobrim el triangle del bullying en el que interactuen agressor, víctima i espectador. Parlem dels diferents rols que desenvolupen, per així entendre la mecànica i els efectes de l'assetjament escolar.

Seguint amb la mateixa metàfora, parlem d'estratègies i actituds per a la prevenció i l'actuació i de la necessitat de restaurar el mal ocasionat.
També s'hi descriu què és la violència i de quines maneres s'exerceix, convidant a la reflexió del perquè a vegades es fa invisible als ulls perquè la tenim tan integrada i tolerada culturalment en segons quins graus.
Fitxa taller "El triangle del foc. Aturem el Bullying"
Ficha taller "El triángulo del fuego. Stop Bullying"
EMPÂTIK, PROGRAMA D'ENTRENAMENT DE L'EMPATIA:
Educar l'empatia és clau per a la prevenció, la intervenció i la restauració en casos d'assetjament escolar. Sovint, es dona per fet que tothom és capaç de posar-se en el lloc de l'atre i no és així... cal aprendre'n i ser conscients de tot allò que pot interferir-hi, com algunes emocions pròpies, prejudicis, creences i falta de maduresa.
El programa Empâtik ha estat creat per donar resposta a aquesta necessitat, a mode d'entrenament, es reforcen diferents aspectes que ens ajudaran a connectar amb les emocions dels altres, a comprendre-les i actuar en conseqüència i a identificar i corregir tot allò que ho pot impedir.
TALLERS D'EDUCACIÓ EMOCIONAL:
Incorporar l'Educació Emocional a l'aula, de forma habitual, permet desenvolupar competències com la consciència i la regulació emocionals, potenciar l'empatia, reforçar l'autoestima i l'autonomia emocional i afavorint vincles i relacions socials saludables i respectuoses entre els infants.
PARES, MARES I EQUIPS DOCENTS
Amb el mateix objectiu, ofereixo xerrades i tallers per a pares, mares i docents, aprofundint sobre els mateixos temes des de la perspectiva de l'adult educador i alhora, referent.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada